Treceți la conținutul principal

Omul încearcă să reţină câte ceva din lumină; explorează lumea în adâncul ei,

minutarele invizibile ale timpului, oceanul unde valurile se mistuie unele pe altele în cearcănele pământului. Câteodată îşi opreşte visul din zbor şi coboară cu aripile neputincioase, adâncindu-şi unghiile în cruzimea efemerului...
Camelia Opriţa

Probează o carte înainte de a o cumpăra. Poate nu-i numărul tău şi nu te încape.
Cornel Stelian Popa

Este Ziua scrisului de mână. Aş scrie o scrisoare, ca pe vremuri. Dar mâna, oare, o mai fi aceeaşi?
Ion Ruse

Există ceva mai dramatic decât plutonul de execuţie? Ei, da: plutoniul de execuţie.
Constantin Ardeleanu

Femeile sunt precum merele neculese. Cele mai bune sunt în vârful pomului. Majoritatea bărbaţilor nu vor să se întindă după cele bune fiindcă se tem să nu cadă şi să se rănească. Preferă, în schimb, merele căzute pe jos, care nu sunt la fel de bune, dar uşor de luat. Merele din vârful pomului se gândesc că este ceva în neregulă cu ele, când, de fapt, sunt extraordinare. Trebuie numai să aştepte să apară bărbatul potrivit, care să fie suficient de curajos să urce până în vârful pomului.
Costel Macovei

În timp ce mor... o să îmi las bucăţi din suflet pe marginea vieţii tale. După ce nu o să mai fiu, să te opreşti când ţi-e dor, să le iei, să îţi aminteşti cât de mult te-am iubit şi să râzi. Tu nu o să crezi cât de mult te-am iubit decât atunci când nu o să mai fiu, pentru că atunci o să respiri mai greu. O să te aştept pe un colţ de nor. Când plouă, să ştii că m-am dezechilibrat. Nu ştiu cât de jos o să cad. S-ar putea ca în unele vise să te trezeşti cu mine în pat. Nu o să fac gălăgie. Cel mult o să-ţi las pe pernă parfum de crini albi pentru ca dimineaţa să zâmbeşti.
Mihaela Banu

Există mai mulţi proşti decât decât înţelepţi, şi chiar în însuşi un înţelept se poate afla mai multă prostie decât înţelepciune.
Chamfort

E noapte! Călăii spânzură o zi...
Alin Ghiorghieş

"Într-o singură săptămână mi s-au stricat telefonul, maşina de spălat şi televizorul. Mi-e teamă să nu mă perceapă lumea ca pe o stricată," se tânguia domnişoara.
Constantin Ardeleanu

Gemeoss

Mesajul meu către lume, adevărul la care am ajuns eu, este că atunci

când un om îşi descoperă vocaţia, toate stelelele din viaţa lui se aliniază şi va avea nu doar bani, relaţii faine, sănătate şi putere, dar va avea un sens în viaţă, un motiv pentru a se trezi în fiecare dimineaţă, o muncă de la care nu va dori pauze, weekenduri şi concedii pentru că vocaţia lui este vacanţa lui. Care este mesajul tău pentru cei din jur? Care este adevărul pe care l-ai descoperit şi ştii că dacă oamenii din jurul tău l-ar ştii, le-ar face viaţa mai bună? Pera Novacovici Inima copilului gândeşte, creierul mamei visează. N. Petrescu-Redi Ca să-ţi fie noaptea uşoară, să-ţi fie cina scurtă. Florin I. Cernat Odată cu timpul, urâm ceea ce ne înfricoşează adesea. William Shakespeare Marea noastră problemă nu e să fim fericiţi, ci să fim mai puţin singuri. Octavian Paler Biruinţele sufletului lasă în urma lor cuvintele vieţii care vor dăinui. Vladimir Ghika Opţional, am tăiat şi eu, de multe ori, frunze la câini. Costel Zăgan E bătut la cap, tocmai ca un ţ

Fie că dăm vina pe noroc, fie pe destin, fie pe "crucea" pe care o

purtăm, toate acestea sunt doar metode de a scăpa de responsabilitate. Credem că dacă altcineva sau altceva este responsabil pentru fericirea sau nefericirea noastră, nu ne mai simţim vinovaţi pentru ceea ce se întâmplă în propria viaţă. Dar singurul vinovat sunt eu pentru tot ce mi se întâmplă. Norocul este doar o scuză a celor care nu vor sau nu ştiu ce să facă, cum să acţioneze. Marius Simion A strigat!... dacă se poate spune că strigă cineva care vorbeşte fără să scoată un sunet, dar o face cu toată puterea. Italo Calvino Dacă nu eşti suficient de mare pentru a pierde, nu eşti suficient de mare nici pentru a câştiga. Walter Reuther Pentru a ne vindeca ne trebuie curaj, şi toţi avem curaj, chiar dacă trebuie să săpăm adânc pentru a-l găsi. Tori Amos Pentru fiecare persoană, de când se naşte şi până moare, există o mare dorinţă de a fi apreciat. William James Bărbaţii care nu au nicio şansă în faţa unei femei o bârfesc. Cristian Andrei Cunosc doar două feluri de seg

Pentru un om cu picioarele goale, fericirea este o pereche de

pantofi. Pentru un om care poartă pantofi vechi, fericirea este o pereche de pantofi noi. Şi, desigur, omul care nu are picioare, ar fi fericit să meargă desculţ. Măsoară fericirea cu ceea ce ai, nu cu ceea ce îţi lipseşte... Michael Josephson Dacă e vreunul care e ofensat că am îndepărtat din casa mea orice ceremonial, ce pot face? Mai bine să-l mânii o dată, decât să mă supăr zilnic pe mine însumi. Michel de Montaigne Inteligenţa, oricât de mare, nu e suficientă pentru a te curăţa de prejudecăţi. Cu cât inteligenţa e mai mare, cu atât prejudecata e mai voinică, pentru că ai aparat s-o justifici. Petre Ţuţea Acea servitoare care spunea că nu crede în Dumnezeu decât când o dor dinţii i-a făcut de râs pe teologi. Emil Brumaru Sunt per­manent fericită ca mamă, dar nu la fel am simţit ca femeie. Nu e simplu. Dar e frumos! Andreea Marin Cinstea-i lăudată, dar pătimeşte. Iuvenal

În tinereţe, trupul omenesc mă atrăgea şi era ţinta visurilor mele secrete şi

fireşti. Dar trecînd de la trup la trup, am pierdut acea fosforescenţă senzuală în care se desfăta tinereţea mea. În interiorul meu n-a mai rămas nicio interacţiune tulburătoare, ci doar curentele constante ale adaptării şi ale compasiunii. Ionut Simion Nu fiţi încrezuţi: nu veţi fi niciodată aşa de lungi ca pământul, nici aşa de înalţi ca munţii. Mircea Albulescu Burta plină nu-nvaţă nimic. Vasile Larco Un prieten inconstant e la fel cu un duşman nedecis. Dorel Schor Pisica blândă zgârie rău. Valentin David Unele lucruri probabil se schimbă, dar noi începem şi sfârşim cu familia. Anthony Brandt Să fii bun din cauza bunătăţii. Arnold Stephen Jacobs, Jr.

Ai grijă şi de tine cel puţin cât ai grijă de ceilalţi! Dacă

îi oferi cuiva atenţia ta doar pentru a fi răsplătit mai apoi cu aceeaşi monedă, ai grijă că ceea ce oferi tu nu e o dovadă a iubirii, ci o asigurare pentru propria-ţi persoană/confort. Motivaţii reale. Marius Simion Arta nu se potriveşte cu mediocritatea: ea dă aripi, nu cârje. Victor Hugo Oamenii văd doar ceea ce sunt pregătiţi să vadă. Ralph Waldo Emerson Toată lumea îl iubeşte pe Sfântul Nicolae, pentru că Sfântul Nicolae îi iubeşte pe toţi. Fr. Andrew Phillips Singurii oameni cu adevărat fericiţi sunt femeile măritate şi bărbaţii singuri. H.L. Mencken În România avem câteva femei eroine şi foarte multe Heroine. Girel Barbu Pentru a fi un critic trebuie să ai cam 3% educaţie, 5% inteligenţă, 2% stil şi 90% fiere şi egomanie, în părţi egale. Judith Crist

Cred că nimănui nu i se poate refuza dreptul de a face ce

vrea cu corpul său şi după moarte. În plus, eu, spun drept, am oroare de viermi. Dacă poţi să n-ai de-a face cu ei, de ce să nu-i eviţi? Cenuşa vreau să-mi fie aruncată în mare, de la Neptun, pentru că e o localitate care mi-a fost mie dragă. E atât de simplu. Ileana Vulpescu Acolo vom trata clipele cu dispreţ, aşa cum şi ele tratează viaţa în sine, acolo ne vom certa pentru greşeala de a ucide sublimul pe care numai iubirea de natură şi artă ni le mai poate oferi. Rodica Nicoleta Ion Nu-ţi ofensa prietenul împrumutându-i merite dăruite de noi. Rabindranath Tagore Dacă ai de-a face cu simple cunoştinţe, vorbeşte despre ele, frunţile li se descreţesc şi când vei pleca toată lumea te va lăuda. Balzac Visurile sunt necesare vieţii. Anais Nin Dacă te uiţi strâmb, nimic nu ţi se pare drept! Cristina Barbulescu În general, oamenii se ceartă pentru că nu pot discuta. G.K. Chesterton

Am descoperit că dacă utilizatorii Facebook sunt stăpâniţi de simţăminte de invidie faţă de activităţile

şi stilurile de viaţă ale prietenilor lor de pe Facebook, ei sunt pe cale să fie afectaţi de sentimente de depresie... Facebook poate fi o resursă pozitivă pentru mulţi oameni, dar dacă este folosit pentru a accentua realizările cuiva în defavoarea altora, poate avea un efect negativ. Dr. Margaret Duffy Esenţialul este viaţa, numai viaţa, calea veşnică, necurmată spre descoperirea vieţii, actul descoperirii ca atare şi nicidecum descoperirea în sine. Dostoievski Niciodată nu trebuie să te ruşinezi a mărturisi că ai greşit. Înseamnă doar să spui, cu alte cuvinte, că astăzi eşti mai înţelept decât ieri. Marcel Achard Cel care iubeşte nu-i întinde celui iubit capcane, ci îi întinde punţi peste prăpăstii. În momentul în care s-a decis să-i întindă capcane, dragostea lui a murit. Virgil Petcu Dacă a înţelege nu este posibil, a cunoaşte e necesar. Pentru că ceea ce a fost se poate întoarce, cunoştinţele pot fi din nou seduse şi corupte; chiar si ale noastre. Primo Levi Napoleo

Puţine lucruri sunt mai dificile pentru fiinţa umană decât ora întâlnirii cu sine

însăşi. Aceasta este ora în care trebuie să rămâi cu sufletul tău şi să adresezi marile întrebări ale existenţei: Cine sunt eu? Ce caut aici? Cum să fiu fericit? Ce îmi lipseşte şi cum să obţin ce îmi doresc? Pera Novacovici Iubesc Crăciunul. Îmi place să fiu cu familia mea şi-mi place zăpada. Îmi place muzica şi luminile şi tot ceea ce reprezintă această sărbătoare. Christina Applegate Şi muzica îmbată. Chiar mai subtil decât alcoolul. Vasile Ghica Moartea nu e cel mai rău lucru. Cel mai rău lucru este ca atunci când îţi doreşti moartea, ea să nu vină. Sofocle Frumuseţea de orice fel, ajunsă la dezvoltarea sa supremă, îndeamnă invariabil sufletul sensibil să plângă. Edgar Allan Poe Povestea unei vieti oricare ar fi ea este povestea unui esec. Ileana Vulpescu Cele mai dulci roade ale rugăciunii sunt fructele izbăvirii! Sanda Tulics

Zidurile te îndeamnă să te aperi de moarte, alte lucruri te îndeamnă să

trăieşti. Există însă un moment al recapitulării, când timpul se prăbuşeşte cu totul în clepsidră, când, cu obrazul prăfuit de nisip, te vei sprijini cu spatele de zid şi vei privi spre grădină. Atunci vei descoperi o absenţă: a celui ce ai fost altădată. Marilena Tiugan Acea plăcere care este în acelaşi timp cea mai pură, cea mai înălţătoare şi cea mai intensă, provine, cred, de la contemplarea frumosului. P. Constantinescu Conflictul final va fi între comunişti şi foştii comunişti. Ignazio Silone Când te iei după un prost, mai mare prost eşti. Florea Ştefănescu Aşteptăm ecouri. Dar ecoul este un mesaj ratat - săgeata întoarsă a gândurilor noastre. Valeriu Butulescu Ideile noi te pun în mişcare. Colin Turner Multe adevăruri s-au dovedit a fi de fapt minciuni. De aceea am ajuns să cred că şi multe minciuni sunt de fapt... minciuni. Mel Gibson

Dacă trebuie ca soţiile să facă ceva pentru a le place

soţilor, aceasta este împodobirea sufletului, nu împodobirea trupului spre pierzanie. Nu atât înfăţişarea îi face iubitori pe soţi, cât cuminţenia, bunătatea, gingăşia şi hotărârea de a-şi da viaţa pentru bărbat. Sfântul Ioan Gură de Aur Nici frumuseţea chipului, nici puterea trupului nu te pot face fericit: nici una, nici alta nu rezistă vremii. Caută ceva care nu se face din zi în zi mai rău, căruia nimic nu i se poate împotrivi. Ce este aceasta? Sufletul! Dar un suflet drept, bun şi mare! Seneca Chiar în cel mai rău om există aspiraţia spre absolut, înalt, fericire. Asta face oamenii frumoşi. Diferă doar modurile noastre de a căuta fericirea. Asta îi face pe unii urâţi. Marian Pătraşcu Ţiganiada este capodopera Parpangheilor. Dar Praziliada când se va scrie, să joace olteanul cu firul de praz în mână?! Dumitru Andreca Să înfrunţi dificultatea: asta, o ştii. Dar să inviţi în tine graţia şi frumuseţea? De zece ori pe zi, opreşte-te ca să sărbătoreşti o mică fărâmă de viaţă